Naše prvo potepanje z avtodomom. Malo strahu pred neznanim, pred veliiikim avtodomom, a se je vse prav lepo izteklo… Pa še Moravska nas je popolnoma presenetila. Vsaj mene. Odlične ceste, urejeno okolje, krasni kraji, ugodne cene hrane in še bolj poceni in odlično pivo :).

Potniki: štiri – članska razširjena družina

Čas: od 9. 8. do 12. 8. 2019

Stroški in prenočišče: najem avtodoma, spanje na parkiriščih za avtodome – poprečno pod 10 € na noč, 3 € polnjenje rezervoarja za vodo. Prenočišča: Parking Bus Cesky Krumlov, Parkirišče Telč, Parkirišče pri palači Lednice

Posebej vredno ogleda: popolnoma vse: Česky Krumlov, Telč, Češke Budejovice, Mikulov, Lednice. Mogoče bi naslednič spustila pivovarno Budvar in šla raje h kakšnemu lokalnemu varilcu piva v njegovo pivnico….

1. dan: Celje – Česky Krumlov

Dopoldan smo prevzeli avtodom. Kar nekaj časa je trajalo, da so nam razložili vse, kar smo morali vedeti – kako se natoči voda, odstrani odpadna voda, prižge črpalka za vodo, gretje vode, plin, kako se uporablja stranišče, kako se spusti druga postelja, kako se obrnejo sedeži, kaj je potrebno paziti pri vožnji… ogromno praktičnih nasvetov, veeeliiik avtodom in kar malo prestrašeno sem spremljala vse skupaj. Kako se nam bo le to obneslo? Seveda si nisem upala takoj za volan. Prvi je sedel za krmilo mož in po nekaj deset kilometrih se je že kaj udobno počutil. Po prestopu meje z Avstrijo pa sem že zbrala dovolj poguma, da sem sama sedla za volan. Začela sem z rahlo tresočimi rokami, a kaj kmalu je avtodom postal malo manjši :).

Vožnja pa je kar trajala. Ob načrtovanju poti smo malo pozabili, da moramo voziti s hitrostjo le okoli 100 km/uro in da manjša hitrost podaljša čas potovanja za okoli 30 %. Tako smo smo ta dan uspeli priti le v Česky Krumlov. Po dobrih 6 urah vožnje… Parkirali smo tik za grajskim hribom, za 6 € za preko noči.

Najprej smo se povzpeli do gradu, ki se bohoti na hribu nad mestom. V grad nismo šli in tudi na stolp se nismo povzpeli, saj je bil razgled nad mesto, ki ga razdvaja Vltava, že s tal zadosten. Mesto je videti, kot bi ga narisal slikar. Ni zaman na seznamu Unescove svetovne dediščine! Mesto je bilo zgrajeno okoli gradu iz 13. stoletja z gotskimi, renesančnimi in baročnimi elementi.
Čudovito mesto je izjemen primer majhnega srednjeveškega mesteca s
tipično ulično postavitvijo načrtovanega srednjeveškega mesta. Njegova arhitekturna dediščina je v več kot petih stoletjih ostala nedotaknjena. Številne zgodovinske zgradbe, vključno z njihovimi podrobnostmi, kot so oblike strehe, okras renesančnih in baročnih fasad, obokani prostori, mlin, tlakovane ulice, čudovita kombinacija lesa in kamna te popelje daleč v preteklost.

Sprehodili smo se po krasnem grajskem vrtu (grad obkroža 11 ha posesti) in se spustili s hriba v mesto.

Popolnoma očarani smo se sprehajali gor in dol in prav nič težko nam ni bilo prehoditi mesto trikrat gor in dol, ko smo iskali primerno restavracijo za večerjo. Ob Vltavi so številne restavracije in pivnice, mi pa smo našli po moje eno boljših. Hrana je bila odlična, ambient pa še boljši….

Po večerji smo šli še na večerni sprehod po mestu, potem pa nazaj do avtodoma, na prvo spanje na štirih kolesih. Kmalu se nam je lenoba maščevala. Ker se nam ni dalo spustiti stabilizatorjev (‘saj smo parkirali čisto ravno’), smo se družno obrnili ob vsakem obračanju koga od nas :). No, te napake naslednjo noč nismo ponovili. Sicer pa je bilo parkirišče mirno, malo odmaknjeno od ceste, tako da prometa sploh nismo slišali.

2. dan: Česky Krumlov – Češke BudejoviceTelč

Po, po naši krivdi, malo slabše prespani noči, smo šli na dalje. Na poti, le malo iz mesta, smo našli avtokamp. Ker smo bili malo bolj na tesnem z vodo (v Avstriji nismo želeli biti pretežki, ker so kazni za prekoračitev 3,5 T menda visoke), smo se odločili, da preverimo, če lahko natočimo vodo. Bili so prijazni in za 3€ smo napolnili rezervoar.

Nadaljevali smo vožnjo do kraja Češke Budejovice, glavnega mesta Južne Češke. Parkirali smo pri športni dvorani, ki ni daleč od glavnega trga. Elegantne mestne hiše pastelnih barv so postavljene okoli enega največjih trgov v Evropi, sredi katerega stoji fontana Samsonova kašna. Tudi skozi Budejovice teče reka Vltava, ki s svojimi rokavi daje mestu poseben čar.

A največja značilnost tega kraja je pivovarna, kjer varijo izvirno pivo Budvar. Šli smo na ogled pivovarne. Zanimivo, veliko so nam povedali, pokazali, sprehajali smo se kar po obratu, a sama sem bila skoraj malo razočarana, ker smo dobili na pokušino le eno njihovo pivo. Korošica bi z veseljem nadaljevala s pokušino vseh njihovih različnih piv :). No, mogoče so vedeli, da moramo še voziti, celo avtodom in da mora imeti voznik na Češkem 0,0% … V bistvu so samo skrbeli za nas :).

Pot smo nadaljevali do mesta Tevč. Spet smo našli fino parkirišče tik ob mestu z enostavnim dostopom, bližino centra, cena pa je bila tudi povsem znosna (10€ za noč). Mesto Telč je tudi na seznamu Unescove svetovne dediščine. Malo manjše, a čudovito. Velik trg, okrog katerega so postavljene hiše pastelnih barv, je bil zelo živahen, poln turistov in domačinov.

Menda so bile hiše prvotno zgrajene iz lesa. Po požaru v poznem 14. stoletju pa je bilo mesto obnovljeno, hiše so kamnite, mesto obdano z obzidjem in dodatno okrepljeno z mrežo umetnih ribnikov. Tik za mestnimi vrati se nahaja mestni gotski grad, obnovljen v 15. stoletju. Večerni sprehod po mestu smo zaključili v restavraciji Švejk. Nato pa nazaj do avtodoma, spustiti stabilizatorje in spat!

3. dan: Telč – Mikulov – Lednice

Tokrat smo spali bolj mirno :). Zjutraj smo šli še na sprehod po grajskem parku in kavico na glavnem trgu. Lepšega rojstnodnevnega jutra mi skoraj ne bi mogli narediti :). Potem pa v avto in proti mestu Mikulov.

Pokrajina se je spremenila. Okoli nas so bila prostrana polja pšenice, ko smo se bližali Mikulovu, pa so se pričeli vinogradi. Cesta se pa k sreči ni preveč spremenila. Še vedno lepe ceste, dovolj široke za naš precej velik avtodom.

Pri Mikulovu smo nekaj časa iskali primerno parkirišče, a smo ga kaj kmalu našli. Organizator namreč ni predvidel postanka v tem mestu, a bi bilo škoda, če ga ne bi bili videli.

Mikulov je bil ustanovljen v začetku 12. stoletja kot trg, mestne pravice pa je dobil leta 1410. Baročni dvorec je bil postavljen v 17. stoletju namesto romanskega in gotskega gradu. Mikulov je bil od konca 13. stoletja do konca 16. stoletja v lasti družine Lichtenstein, nato pa do leta 1945 družine Ditrichstein. Grobnica Ditrichsteinov je sedaj v nekdanji cerkvi svete Ane na glavnem trgu v Mikulovu.

Po tlakovanih ulicah smo se povzpeli do gradu. Takoj, ko se videla oznako ‘rozarij’, sem zavila s poti. Okrog gradu je čudovit park, rozarij je bil najlepši sicer kakšen mesec nazaj, ampak vseeno, vreden ogleda.

Še pokušina vina in nakup steklenice za zvečer in odrinili smo proti Lednicam. Parkirali smo na parkirišču tik ob palači, za 8 € čez noč.

Kaj takšnega, kot smo videli v Lednicah, pa res nisem pričakovala. Palača, grajski angleški vrtovi, jezero, tropski vrt, 60-metrski minaret, najvišji izven muslimanskega ozemlja.. kot bi stopila v pravljico.

Leta 1996 je bila palača Lednice vpisana na Unescov seznam svetovne dediščine (skupaj z graščino ‘dvojčkom’ Valtice) kot “izjemen primer oblikovane pokrajine, ki se je razvijala v razsvetljenstvu in pozneje pod skrbstvom ene same družine.” Vsebuje palačo in največji park na Češkem, ki kar obsega 200 km2.

V 13. stoletju so Lednice prešle v last družine Lichtenstein. Palača je začela svoje življenje kot renesančna vila, v 17. stoletju pa je postala poletna rezidenca vladajočih knezov Lihtenštajna. Baročni arhitekti Johann Bernhard Fischer von Erlach, Domenico Martinelli in Anton Johan Ospel so jo razglasili za podeželsko razkošje v največjem obsegu. V letih 1846–58 pa so palačo pod nadzorom Georga Wingelmüllerja obnovili v neogotskem slogu.

Resnično je palača z vrtovi nekaj najlešega, kar sem kdaj videla. Sprehajali smo se več kot 3h, minilo je kot v trenutku, pa še nismo videli vsega… Krasno darilo za rojstni dan. Hvala dragi moji.

4. dan: Lednice – Celje

Kar prehitro se je zaključil naš dopust. Ponedeljek je in avtodom bo potrebno vrniti. Znebili smo se čiste in odpadne vode, da bi bili lažji čez Avstrijo. Se bomo še kje ustavili? Izkušnje prvega dne, ko smo namesto 4 ure, vozili 6 ur, so nam narekovale, da moramo kar zgodaj nazaj proti domu. Le zakaj še nimamo kakega dneva več? Češka je tako lepa, da bi lahko ostali še kak dan več. Nič hudega, saj imava še enega otroka in njegovo partnerko, da ju peljemo na doživetja z avtodomom :). Brno?

Značke: , , , , , , , ,

Posredujte mnenje

Uporabite lahko naslednje oznake: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>